Juist in moeilijke tijden

Geplaatst op 30-03-2014

Koude acquisitie kan heel taai zijn, maar is het gelukkig niet altijd. Veel mensen die ik te spreken krijg, staan open voor een inhoudelijk gesprekje. En daardoor verzamel je nuttige informatie. Informatie over hoe bedrijven aankijken tegen een personeelsblad.

Zo sprak ik laatst iemand die zuchtte dat ze midden in een reorganisatie zitten, dus nu echt geen interesse en tijd hebben voor een goed personeelsblad. Ik heb nog een poging gedaan om uit te leggen dat dit nu juist de tijd is…

Want als er in een organisatie impopulaire maatregelen genomen moeten worden, is het belangrijker dan ooit om medewerkers bij het proces te betrekken. Communiceer zo duidelijk en transparant mogelijk in moeilijke tijden! Het is tenslotte de bedoeling dat mensen een nieuwe start kunnen maken in de veranderde organisatie; een organisatie waar het liefst ook nog een positieve energie hangt.

Zo’n positieve sfeer kan alleen ontstaan als mensen zich verbonden voelen. Tijdens een reorganisatie is ook het uitwisselen van ervaringen van betrokken medewerkers van wezenlijk belang. Een personeelsblad 2.0 leent zich daar bij uitstek voor.

Voor bovengenoemde organisatie is het nu wat laat. En voor u?

Jennie Ketelaars